[spoiler]ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТЬ «ТОВАРИ» ТА «ПОСЛУГИ» У БУДІВНИЦТВІ.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності та вдосконалення державного регулювання у сфері містобудівної діяльності» від 22.12.2011 р. № 4220-VI було внесено зміни до Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI (далі — Закон № 2289).
Так, ст. 2 Закону № 2289 передбачено, що цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, які повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тис. грн (у будівництві — 300 тис. грн), а робіт — 1 млн грн, крім закупівель за процедурою електронного реверсивного аукціону, умови застосування якої встановлені розд. VIII1цього Закону.
З метою отримання ґрунтовної відповіді Мінекономрозвитку зверталося до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства (далі — Мінрегіонбуд) стосовно висловлення позиції щодо застосування вартісних показників для товару (товарів), послуги (послуг) у будівництві — 300 тис. грн і необхідності внесення відповідних змін до законодавства у сфері державних закупівель у частині чіткого визначення термінів «товари у будівництві» та «послуги в будівництві».
У свою чергу, Мінрегіонбуд у листі від 24.04.2012 р. № 7/15-6812 надало такі роз’яснення.
До категорії «товари у будівництві» відносяться продукція, у тому числі сировина, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані (будівельні матеріали), вироби, конструкції та обладнання, у тому числі нестандартизоване, технології, а також меблі, інвентар і устаткування, необхідні для будівництва об’єктів та їх первинного оснащення.
Якщо товари у будівництві, враховані проектною документацією та включені до зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва, не були предметом закупівлі у межах єдиної процедури закупівлі, яка здійснювалася замовником на об’єкт будівництва, при здійсненні окремих закупівель на ці товари відповідно до Закону № 2289 процедура закупівлі застосовується до всіх замовників товарів у будівництві за умови, що закупівля таких товарів повністю або частково здійснюється за рахунок державних коштів, а вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 300 тис. грн.
До категорії «послуги у будівництві» слід відносити поточний ремонт будинків, будівель, споруд будь-якого призначення, їх комплексів, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, до яких також застосовується зазначена норма Закону № 2289.
Також одночасно у згаданому листі Мінрегіонбуд зазначило, що супровідні роботам у будівництві інші послуги, які включаються до кошторисної вартості робіт, а вартість таких послуг не перевищує вартість самих робіт, відносяться до категорії «роботи». До замовників закупівель таких робіт, які є супровідними в будівництві роботам послугами та фінансування яких повністю або частково здійснюється за рахунок державних коштів, процедура закупівлі застосовується за умови, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 1 млн грн.
Таким чином, якщо вартість предметів закупівлі (у даному випадку — будівельних матеріалів), урахованих проектною документацією, які не були предметом закупівлі у межах єдиної процедури закупівлі, що здійснювалася замовником на об’єкт будівництва, не перевищує 300 тис. грн, то закупівля таких товарів здійснюється без проведення процедур закупівель.[/spoiler]