Про визначення розміру кошторисної заробітної плати при обчисленні вартості будівництва у 2017 році
З метою встановлення механізму розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва, Міністерством прийнято Порядок розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів (наказ Мінрегіону від 20.10.2016 № 281, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 11.11.2016 за № 1469/29599).
Відповідно до Порядку Мінрегіон у місячний термін з дня прийняття Закону України «Про Державний бюджет на 2017 рік» має визначити розмір кошторисної заробітної плати, який враховуватиметься при обчисленні вартості будівництва у 2017 році, виходячи з рівня мінімальної заробітної плати, прийнятого державним бюджетом.
Законом України «Про Державний бюджет на 2017 рік» прийнято мінімальну заробітну плату у розмірі 3200 гривень та прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірах: з 1 січня – 1600 грн., з 1 травня – 1684 грн., з 1 грудня – 1762 гривень.
Також, Законом України від 06.12.2016 № 1774 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» установлено, що до внесення змін до законодавства мінімальна заробітна плата не застосовується, як розрахункова величина.
Порядок потребує приведення у відповідність із зазначеними законами, що дасть можливість визначити розмір кошторисної заробітної плати у будівництві згідно із законодавством.
Юличк@ написал(а):
да, но как считать?
про з/п тарифную по штатному расписанию, или нужно ждать отраслевой коэффициент?
Порядок требует применять отраслевой коэффициент, вот только проблема, с каким коэффициентом утверждать зарплату, решение облсоветов должно распространяться и на УКС, и на ЖКХ...Каким отраслевым соглашением пользоваться, Минрегион не отвечает
Юличк@ написал(а):
да, но как считать?
про з/п тарифную по штатному расписанию, или нужно ждать отраслевой коэффициент?
Порядок требует применять отраслевой коэффициент, вот только проблема, с каким коэффициентом утверждать зарплату, решение облсоветов должно распространяться и на УКС, и на ЖКХ...Каким отраслевым соглашением пользоваться, Минрегион не отвечает
это правило действует на проектные организации и для ориентирования заказчика, а для подрядчика есть раздел 3 ,п. 1 "Визначення розміру кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника конкурсних торгів (договірної ціни) здійснюється підрядником, виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку підрядник планує отримувати на об’єкті будівництва. "
вот мы и плануем получать из расчета з/п сметной=з/п по штатному расписанию (только работников!!)+з/п дополнительная (отпускние и у кого еще что есть).
KARAMEL написал(а):
А если по штатному з/п 3200 то и в смету на ДЦ ставить ее или 3590 можно???? И что нужно для того чтоб ставить з/п 5500???
3200 может быть у неквалифицированного работника (уборщица), у меня когда то предприятие оштрафовали за минималку рабочим.
ну и к 3200 еще добавляется, как минимум доп. з/п отпусных.
У мене теж дилема: що робити, коли всі робітники найняті по договору ЦПХ і замість заробітної плати вони отримують винагороду? Додаткових витрат на робітників зовсім немає (тільки АБК та ІТР в штаті)
opkoval написал(а):
У мене теж дилема: що робити, коли всі робітники найняті по договору ЦПХ і замість заробітної плати вони отримують винагороду? Додаткових витрат на робітників зовсім немає (тільки АБК та ІТР в штаті)
Вот интересно, ЦО даст в ближайшем выпуске разъяснения по подобным нюансам или только на семинары будут приглашать?
ksazzz написал(а):
И есче. Вот та хитрая методика расчета, она касается только рабочих или всех подряд от МОП до директора? По идее им платится из ЗВВ и АР. Или как?..
При расчете размера зарплаты какую брать галузеву угоду: от 31.01.2017 с ЖКХ на 2017-2018, или угоду №63 від 23.12.2008 з Профспілкою працівників будівництва і промисловості будівельних матеріалів України на 2009-2011 роки?
"... Недоброе таится в мужчинах избегающих вина, игр, общества прелестных женщин, застольной беседы. Такие люди или тяжело больны, или втайне ненавидят окружающих."
Мессир Воланд
постановщик задач АВК рекомендует с ЖКХ на 2017-2018
Я, действительно, рекомендовал здесь на Форуме новую «Галузеву угоду… ЖКГ на 2017-2018 г.». Рекомендовал ее по ряду причин:
1. Действующее «Отраслевое соглашение… с Профсоюзом работников строительства и промышленности строительных материалов на 2009 – 2011 г.» вошло сегодня в противоречие с уровнем минимальной зарплаты в 3200 грн. для 1 разряда.
В нем (см. п. 2.9) сказано «Встановити мінімальний гарантований розмір тарифної ставки (окладу) працівника, який виконує просту і некваліфіковану роботу, за повністю виконану місячну норму праці на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб». Здесь слова «на рівні» подчеркнуты мною.
В том же документе (см. Додаток №1), «на будівельних, будівельно-монтажних, ремонтно-будівельних роботах «Коефіцієнт співвідношень тарифних ставок робітників до мінімального гарантованого розміру тарифної ставки (окладу) працівників, які виконують просту і некваліфіковану роботу» принят равным 1,28.
Следовательно, получаем тарифную ставку 1 разряда:
1600 грн. х 1,28 = 2048 грн. Это – существенно меньше установленной минимальной зарплаты 3200 грн.
Возможные надбавки к зарплате (работа в ночное время, совмещение профессий, интенсивность труда и т. п.), представленные здесь в Приложении 3, потому и названы «надбавками», что их вполне может и не быть в реальной производственной ситуации.
2. А вот в документе «Галузева угода… ЖКГ» и учтен вид работ «Будівельно-монтажні і ремонтно-будівельні роботи», и обеспечивается минимальная зарплата 1 разряда в 3200 грн.
В нем в пункте 3.1.1 прямо сказано о том, чтобы установить «розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не нижче розміру мінімальної заробітної плати».
А в пункте 3.1.2. представлен и сам механизм соблюдения этого размера минимальной зарплаты (далее подчеркнуто мною). Установить: «мінімальну тарифну ставку робітника 1 розряду в розмірі не менше 120 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб».
Иными словами, здесь специально вводится промежуточный повышающий к-т К к размеру прожиточного минимума и он должен быть большим или равным 1,2 (120%).
В Приложении 2 «Коефіцієнт співвідношень мінімальної тарифної ставки робітника 1 розряду (місячної тарифної ставки) за видами робіт до встановленої Галузевою угодою мінімальної тарифної ставки робітника 1 розряду" для вида работ: «Будівельно-монтажні і ремонтно-будівельні роботи» равен 1,61.
Назначение коэффициента К - обеспечить числовое значение минимальной тарифной ставки рабочего 1 разряда конкретного вида работ на уровне, не меньшем, чем размер минимальной заработной платы (3200 грн).
Определяем его минимальное значение для строительно-монтажных работ:
К = 3200 : ЗПмін : Кгалуз = 3200 : 1600 :1,61 = 1,2423;
Проверяем, обеспечена ли минимальная зарплата при К=1,25:
ЗПтар1р = 1600 х 1,25 х 1,61 = 3220 грн.
Заметим, без к-та К=1,25 минимальная зарплата 1 разряда строительно-монтажных работ была бы равной 2576 грн.
Конкретное значение этого коэффициента, очевидно, пронимается в колдоговоре.
3. Имеет ли право принимаемый на предприятии «Коллективный Договор» ссылаться на «Галузеву Угоду..» иного профсоюза?
Да, имеет, потому что:
- в самом Законе Украины «Про колективні договори і угоди» «не заборонено застосовувати положення галузевої (територіальної) угоди, спорідненої підприємству за характером виробництва, шляхом посилання на таку угоду в колективному договорі».
- «Галузева угода… ЖКГ», которая так смутила автора поста, заключена именно нашим отраслевым министерством и подписана она нашим Министром.
Автор поста упоминает также свежее Изменение к «Порядку расчета размера сметной зарплаты». Действительно, Изменение теперь, при определении минимальной зарплаты, напрямую ссылается на «розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб», что упростило расчет и позволило исключить из него целых три абзаца с расчетными формулами.
Однако, «Порядок…» в своей расчетной формуле для параметра «Тарифная часть среднемесячной зарплаты» («ЗПтар», см. п.3), фактически, как и устаревшая «Галузева угода … 2009-2011» приравнивает «мінімальний гарантований розмір тарифної ставки (окладу) працівника, який виконує просту і некваліфіковану роботу, за повністю виконану місячну норму праці» к (до) … «прожиткового мінімуму для працездатних осіб».
Ибо именно так теперь трактуется параметр «ЗПмін».
В "Порядке..." в формуле для ЗПтар нет ссылки на какой-либо повышающий коэффициент К. Минимальная зарплата в 3200 грн. так и осталась не обеспеченной расчетными формулами этого измененного документа.
Вот уж действительно, ситуация, когда «простота хуже воровства». Теперь, очевидно, придется ждать Поправки к Изменению.
С департаментом ЖКХ - да, а с департаментом капитального строительства?
"... Недоброе таится в мужчинах избегающих вина, игр, общества прелестных женщин, застольной беседы. Такие люди или тяжело больны, или втайне ненавидят окружающих."
Мессир Воланд