Тема: Генподрядные услуги

Прислано Valentin October 07 2014 21:49
#17

Портал сметчиков

Просим разъяснить, какими критериями следует руко-
водствоваться при определении размера отчислений за услу-
ги генподряда при заключении субподрядных договоров? Ген-
подрядчики волевым решением, без обоснования расчетами,
требуют включать в договора субподряда отчисления за ус-
луги генподряда в размере 5-10% от договорной стоимости
работ субподрядчика.


Размер отчислений за услуги генподряда зависит от конкретных условий строительства объекта и перечня услуг, оказываемых генподрядчиком субподрядчику на данной стройке (объекте).
Примерный перечень услуг приведен в пункте 31 «Положения о взаимоотношениях организаций - генеральных подрядчиков с субподрядными организациями» (Сборник нормативных и методических документов по вопросам ценообразования и организации строительства, стр. 573).
При заключении контракта субподряда генподрядчик и субподрядчик, как самостоятельные субъекты предпринимательской деятельности, наряду с другими обязательствами и условиями, связанными с производством работ, обеспечением проектно-сметной документацией, материалами, изделиями и оборудованием и т.д., предусматривают конкретный перечень услуг, предоставляемых генподрядчиком субподрядчику на период выполнения работ в соответствии с их спецификой, согласовывают размеры и порядок платы за эти услуги, приемлемые для обеих сторон.
В соответствии с письмом Госстроя Украины от 02.03.2001 № 7/7-161 при оказании услуг генподрядчиком в части, относящейся к накладным расходам, средний размер этих затрат составляет 1% от рыночной стоимости субподрядных работ.
При взаиморасчетах за выполненные работы стоимость оказанных генподрядчиком услуг удерживается ежемесячно из стоимости выполненных субподрядчиком работ в размере, согласованном сторонами при заключении контракта.
[spoiler]===========================
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ ТА
ЖИТЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

Л И С Т

N 7/7-161 від 02.03.2001


Щодо визначення розміру витрат з надання послуг генпідрядними
будівельно-монтажними організаціями субпідрядним


На численні запити щодо визначення розміру витрат з надання
послуг генпідрядними будівельно-монтажними організаціями
субпідрядним Держбуд України повідомляє.
Розмір витрат з надання послуг генпідрядними організаціями
субпідрядним визначається при укладанні контрактів сторонами
виходячи з переліку послуг, що надаються, їх ринкової вартості та
вартості обсягів робіт, який підлягає виконанню з наданням послуг
генпідрядником.
При наданні послуг генпідрядником в частині, що відноситься
до накладних витрат (адміністративно-господарські витрати, які
пов'язані з забезпеченням технічною документацією, організацією та
координацією виконання робіт, здійсненням технічного нагляду,
прийманням і здачею виконаних субпідрядником робіт замовнику;
пожежно-сторожева охорона виконаних робіт та майна субпідрядників
в межах будівельного майданчика; здійснення заходів з техніки
безпеки і охорони праці загального характеру; благоустрій і
утримання будівельного майданчика; прибирання і вивезення сміття),
середній розмір цих витрат становить 1 відсоток від ринкової
вартості субпідрядних робіт.

Перший заступник Голови Комітету А.В.Беркута

Державний комітет будівництва, архітектури та житлової політики
України. Збірник офіційних документів та роз'яснень
"Ціноутворення у будівництві", N 3, березень, 2001 р.,
К.: "ІНПРОЕКТ".
========================================
ЛИСТ
від 09.07.2009 р. N 12/14-728
Про взаємовідносини генпідрядника та субпідрядників

Міністерство регіонального розвитку та будівництва розглянуло <...> лист <...> з викладеними міркуваннями щодо взаємовідносин між генеральним підрядником та субпідрядником у будівництві і надає таку інформацію з питання розгляду.

1. Щодо порядку залучення субпідрядників за договором будівельного підряду

Посилаючись на застосування норм статті 319 Господарського кодексу України (ГКУ) та статті 838 Цивільного кодексу України (ЦКУ), необхідно брати до уваги, що названа стаття ГКУ відноситься до глави 33 Капітальне будівництво і регламентує взаємовідносини генпідрядника та субпідрядника у капітальному будівництві, а названа стаття ЦКУ - до § 1 глави 61 Загальні положення про підряд регламентує взаємовідносини генпідрядника та субпідрядника у всіх сферах цивільних правовідносин. Особливі вимоги до будівельного підряду регламентовано § 3 глави 61 ЦКУ. Згідно з частиною 2 статті 317 ГКУ загальні умови про підряд, які визначені ЦКУ, застосовуються до договорів підряду в капітальному будівництві лише в тих частинах, які не регламентовані ГКУ.

Так, частиною 1 статті 323 ГКУ встановлено, що договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються та виконуються на Загальних умовах укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 р. N 668 (зі змінами згідно з постановою КМУ від 17.06.2009 р. N 601) (далі - Загальні умови). Абзацом 11 пункту 5 Загальних умов порядок залучення субпідрядників віднесено до істотних умов договору підряду.

Відповідно, в усіх договорах підряду має обумовлюватись порядок залучення субпідрядників - хто залучає (замовник чи підрядник), на яких умовах (з погодженням з іншою стороною договору чи без), форма погодження, процедура відбору субпідрядника, розподіл відповідальності та ризиків, порядок розрахунків тощо.

Від вибору сторонами договору підряду порядку залучення субпідрядників значною мірою залежить розподіл їх обов'язків та прав, що безпосередньо пов'язані із забезпеченням відповідальності сторін, тому договірні сторони об'єктивно зацікавлені в чіткому прописуванні в договорі будівельного підряду зазначеної істотної умови.

Отже, на сьогодні в чинному законодавстві суперечностей щодо правил залучення субпідрядників за договором будівельного підряду немає.

2. Щодо виконання функцій генпідрядника

Обсяг функцій генпідрядника та розмір плати за їх виконання встановлюється договором субпідряду, істотні умови якого повинні відповідати договору генпідряду.

Розмір оплати функцій генпідрядника залежить від обґрунтованого обсягу його витрат на їх виконання і відповідно обумовлюються в договорі субпідряду. Як правило, такий розмір визначається розрахунковим методом і встановлюється у відсотковому відношенні від вартості договору субпідряду.

На вимогу субпідрядника генпідрядник може надати йому кошторис витрат на виконання функцій (послуг) генпідрядника. В якій первинній обліковій формі відображати такі послуги та їх вартість, сторони вирішують самостійно з дотриманням вимог законодавства у сфері бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

Пропозиція щодо неповної виплати субпідрядникові коштів за виконані ним роботи (за мінусом певного відсотка вартості послуг генпідрядника) суперечить чинному законодавству у сфері бухгалтерського обліку та фінансової звітності, оскільки кожна бухгалтерська та фінансова операція має відповідати її цільовому призначенню, що відповідно забезпечує правильне визначення податкових зобов'язань суб'єктів господарювання і дозволяє уникнути порушень у цій сфері. Крім того, необхідно враховувати, що до договорів субпідряду застосовуються ті ж вимоги, що і до договорів підряду згідно з частиною 1 статті 323 ГКУ, про що зазначалось вище.

Перший заступник Міністра А. Беркута

=====================================
Пострадавшие от маразматиков:


цитата:
Цитата prepod:
Меня КРУ за услуги генподряда в АКТе КБ-2в в 2005 году оштрафовало. Услуги Генподряда нужно оплачивать отдельно от Акта на выполненные работы.


http://www.stroysmeta.com.ua/forum/post.php?action=reply&forum_id=5&thread_id=2009&post_id=13991&quote=13991
[/spoiler]

http://avk5.forum...28-000-0-0 пост№704 от Valentin

УГП сегодня не увязываются с действующим украинским законодательством, в частности с ГК Гл61.
Нет обоснованных затрат в строительстве, которые бы не были оплачены Заказчиком в полном объеме.
Деньги спускаются вниз -от Заказчика к Генподрядчику, от ГП к Субподрядчику.
По законам экономики, если деньги текут в обратную сторону (от СУБ к ГП) - это есть ОТКАТ!!!

53